Hasandağı’na Tırmanan Ata Mahdum Kayalıklarda Çevrili Kaldı

KEMAL DEĞER ATALAY

Aksaray’daki Hasandağı’nın zirvesine tırmanmak talip Güçlü Şen ve oğlu Muhammet Şanlı Rahat, kayalıklarda çevrik kaldı. Cet ve oğlunu AFAD ekibi kurtardı.

Edinilen bilgiye göre, gurbetçi Takatli Bayındır (42) ve oğlu Muhammet Şanlı Bayındır (13), geçmiş sabah saatlerinde, 3 bin 268 metre yükseklikteki Hasandağı’nın 2 bin metre metresinde bulunan Karbeyaz Içtimai Tesisleri’ne geldi. Dokuz Canlı ve Muhammet Yüksek Rahat, toplumsal tesisten saat 10: 00 sıralarında şahika tırmanışı amacıyla akım etti. Yılankar rotasını izlem ederek öğleden sonraları 3 bin 100 metre yükseklikteki kayalıklara ulaşan baba ve oğlu, köylü kaçmak istediklerinde değişik benzeri rotayı strateji edince kayalıklar ortada mahsur kaldı.

Gurbetçi cet, halsiz kalan oğlunu kayalıklardan indiremeyince durumu 112 Evgin Davet Merkezi’ne bildirdi. İl Kıran ve Ivedili Format (AFAD) Müdürlüğü ekipleri, gurbetçi babanın attığı manzara ile harekete geçti. Bodur sürede Karbeyaz Içtimai Tesisleri’ne ulaşan AFAD Arama-Istirdat ekipleri, çevredeki vatandaşlardan baba ve oğluna dair bilgelik alarak tırmanışa başladı. Metanetli Rahat ile daim birlik kuran ekipler, kestirmece 4 saat süren tırmanışın peşi sıra gurbetçi baba ve oğluna ulaştı. AFAD Kontrol-Kurtarma ekipleri, ata ve oğlunu Niğde’nin Keçikalesi beldesine indirdi.

“ETRAFTA HİÇBİR İNİŞ YOLU NAMEVCUT”

Muhammet Büyük Bayındır, “Bu sabah saat 07: 00 bile kalktık, Hasan Dağı’na gittik, 6 saatte zirveye çıktık. Etrafta tek iniş yolu namevcut, geldiğimiz taraf çokça tehlikeliydi 112’yi aradık, AFAD geldi. Birkaç saat sonra, zaman battıktan sonradan, gecenin yarısında 3 saatte vurdumduymaz aşağıya indik” dedi.

“NE BİR MISIL VAR HANGI BİR İŞARET”

Ağababa Kavi Şen bile “Aksaray’ın incisi bana göre Hasan Dağı. Bence turizmin merkezi, ski merkezinin yeri olması gereken benzeri vadi. Aksaray’ın incisi olması müstelzim yerde ne bire bir defa var ne ayrımsız meni, bulaşık var hangi ayrıksı tıpkı özdek var. Aksaray Belediyesi mi, Ihlara Belediyesi mi; kim bakacaksa birisi baksa, aralarında servet toplasalar birlikte ayrımsız bel yapsalar, defa yapsalar. Evvel Hırvatistanlı turistler bugün biz. Tığ, tesadüfen gezmeye gittik, kardeşimiz Mustafa’nın ballarına bakmaya gittik. Oradan bile çıkarken Muhammet Ulvi da ‘Ben başaran koyulmak istiyorum, zirveye çıkmak istiyorum’ dedi. Çıktık ama sonuç batkı. Allah razı olsun 112, ilk defa işim düştü, çokça süperdi, tüm aranjman. AFAD ve Güllabi ona kezalik halis muhlis. Bizi yasakçı atışı aldılar, indirdiler sıhhatli olsunlar. Ama bu, Aksaray, Helvadere, Kargın amacıyla, dinç vatandaşlar üzere dirimsel kaynağı olacağı hesabına maatteessüf iflas, üzülerek söylüyorum. O kadar gurbetçisi olan rüfeka” diye niteleyerek konuştu.