Muhtarlar Kendi Kentleri Safranbolu’da 1 Günlüğüne Seyyah Oldu

TUNAKAN YILDIRIM

Safranbolu Belediyesi’nin ‘Zat Kentimde 1 Dönme Turistim’ uygulaması bu sefer muhtarlara yönelik yapıldı. Safranbolulu mahalle muhtarları, dünyanın yeryüzü bol mahfuz şehri Safranbolu’yu hem daha yakından tanıdı hem da belediyenin çalışmalarını durumunda gördü.

Daha ilk Safranbolu, Karabük ve Karabük’ün gayrı ilçelerinde eğleşme eden vatandaşların Safranbolu’yu natür harikası alanları ve tarihi yapılarıyla tanıması için tevhit edilen gezi, bu kat Safranbolu’nun mahalle muhtarları amacıyla yapıldı. Safranbolu Belediyesi tarafından başlatılan ‘Kendi Kentimde 1 Dönem Turistim’ projesi kapsamında planlı seyahat, sabah saatlerinde Pakt-ı Milli Meydanı’ndan başladı.

İlk yerine Safranbolu Belediyesi yoluyla yardıma kadın insanlara elbise yardımı için açılan müfit çarşısını gezen muhtarlar, henüz sonradan Leyla Dizdar Kültür Sarayı’nde açılan katalog, seyir salonu, çocuk baziçe evi ile ilgili bilgileri tuğra delalet fail şehremaneti personeli Coşkun Çelik’ten aldı. Belediyeye merbut Sililik İşleri Müdürlüğü, Park Yeri Bahçeler Müdürlüğü, Bilim İşleri Müdürlüğü, asfalt şantiyesi, merdiven, Hıdırlık içtimai tesisi, arıtma tesisi ve su şebeke müdürlüğü, efsanevi barınağını gezen Barış Mahallesi Muhtarı ve Muhtarlar Derneği Başkanı Delimsirek Yavuz, İsmetpaşa Mahallesi Muhtarı Ercan Hak, Babasultan Mahallesi Muhtarı Mehmet Ahu, Kirkille Mahallesi Muhtarı Yaşamış Özer, Yenimahalle Muhtarı Mehmet Az, Pınar Mahallesi Muhtarı Mehmet Altay ve Zir Tokatlı Bağları Mahallesi Muhtarı Soylu Kürüz, son adına tarihi şehir Safranbolu’yu kuş bakışı gören Hıdırlık reviş terasına imdi.

“KENDİ KENTİMİZDE DALLI GÜLLÜ İNSANLARIMIZA ILK BU KENTİ ANLATMAKTI”

Öz kentinde tıpkı günlüğüne turist olan muhtarların gezisine Olgun İşleri Müdürlüğü yol bakım onarım ve atölyeler şefliğinde katılan ve muhtarlarla gelişigüzel kemirmek yiyen Safranbolu Belediye Reisi Elif Köse, ardından muhtarlarla birlikte gittiği Hıdırlık tutum tepesinde yolculuk ile ilişkin, “Bu haddinden fazla önemsediğimiz bire bir proje, çünkü haddinden fazla oylumlu benzeri kentte yaşıyoruz, tarihi bir kentte yaşıyoruz. Önce bizim kendi vatandaşlarımızın yaşadığı kentin değerlerini bilmeleri gerekir, topluluk çıkmaları anlamında. Bu projenin oluşma amacı buydu; özlük kentimizde kipirdak insanlarımıza geçmiş bu kenti ifade etmek. Kısaca iki aydır rastgele çarşamba devam ediyor ve küsurat bire bir ilişki ile devam ediyor” dedi.

“MUHTARLARIMIZ GÜREŞÇI KÖPRÜSÜ VAZİFESİ GÖRÜYORLAR”

Başkan Köse, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Biz, demokrasimizin mihenk taşı olan muhtarlarımızın üstelik yaşadıkları kenti öğrenmeleri, biz muhtarlarımızla çöz içeyiz, rastgele kamer bile derinti de yapıyoruz amma belediyenin işleyişini, nerelerde ne işleri yaptığımızı bir güzel görebilmeleri üzere da zaman muhtarlarımıza bu uygulamayı yaptık. başlangıç noktası adına Müfit Çarşımızdan başlayıp Leyla Dizdar Kültür Merkezi, eskimemiş devraldığımız ve işletmeye başladığımız tasfiye tesisimiz, efsanevi barınağımız ve bütün müdürlükler, saffet işleri, park yeri bahçeler, asfalt şantiyesi, veri işleri müdürlüğünün şantiyesi ki selen işleri müdürlüğünde alay malay yemeğimizi dahi yedik, işçilerimizle gelişigüzel, bilcümle müdürlükleri bir tane bir tane gezdirip burada arkadaşlarımız Safranbolu’ya nasıl bakım veriliyor, kimler kuşkusuz çalışıyor, muhtarlarımızla bunları paylaştık. Bence çokça de artağan oldu. Biz, muhtarlarımızın verdiği hizmeti üstelik haddinden fazla önemsiyoruz. Muhtarlar kentlerde, devletle mahallelerde yaşayanlar arasında aynı güreşçi köprüsü vazifesi görüyorlar. Onların bundan sonra bilgiye ehil olmaları vatandaşın üstelik artık bilgiye erbap olması anlamına geliyor. Muhtarlarımız muhakkak kendi mahallelerindeki vatandaşlarımıza bu aktarımı birlikte yapacaktır diye niteleyerek düşünüyorum.”

SAFRANBOLU’NUN GELECEĞİ ADINA 50 YILLIK BİR HİZMET”

Projenin Karabük ve Safranbolu halkı için yararlı olduğunu tamlayan Safranbolu Muhtarlar Derneği Başkanı Delicesine Ağır ise şunları söyledi:

“Tığ, başkanımız Elif Köse’nin bilgileri doğrultusunda belediyemizin içtimai tesislerini ve müdürlükleri durumunda gezdik. Ilkin Faydalı Çarşısı’nı gezdik ve basit haddinden fazla memnun olduk, zira Safranbolu’ya hizmet verebilecek bir düz. Firez merkezimizi, temizlik işleri müdürlüğünü müzakere ettik. Bizi yeryüzü çok etkileyen akarsu tasfiye tesisi oldu. Çünkü akarsu arıtma tesisi Safranbolu’nun geleceği yerine 50 almanak ayrımsız bakım diyerek düşünüyorum, belki henüz çok. Park bahçeler müdürlüğümüzü mülakat ettik, Safranbolu’birlikte barınağı da yerinde gördük. Müdürlerimiz bizleri bilgilendirdi. Safranbolu haddinden fazla özel benzeri kayran, Safranbolu Acun Miras Kenti. Biz belki bu zamana büyüklüğünde ekin turizminden yeterince faydalanamadık amma herkesin gelip görmesi gereken aynı kayran. Biz bunun farkındayız, farkında dahi olmalıyız.”