Türkiye, baziçe yatırımlarında Avrupa birincisi

Türk oyun sektörü, 2021 yılında 266 milyon dolar yatırım almıştı. Bu yılın önceki yarıyılında ise 333 milyon dolar yatırım alarak 6 ayda geçen yılın toplamını… 26.07.2022, Sputnik Türkiye Türkiye girişimcilik ekosisteminde yılın ilk devre yılında toplamda 1,4 milyar dolar yatırım yapılırken, toplam yatırımın dörtte biri, baziçe sektörünün oldu. Avrupa birincisi Türkiye’nin peşi sıra 158 milyon dolarla İngiltere ikinci tam düz alırken Norveç ise 60 milyon dolarla üçüncü sırada düz aldı. Baziçe sektöründe miktarın erdemli olmasında ise 3 girişimin etkisi büyük. Dünya Gazetesi’nden Selenay Yağcı’nın haberine göre, Dream Games (255 milyon $), Spyke Games (55 milyon $) ve Angelic (10 milyon $).Her dönme yıpranmamış ayrımsız yatırım2022’nin ilk yarıyılında 160 Türk girişimine yatırım yapıldı. Sonunda yaklaşık kendisine değme zaman yeni bir kadem envestisman almış oldu. Mal sektörü, 20 sayı yatırımla evvel tam kayran aldı. Ardından 12’fena yatırımla baziçe sektörü geldi. Yatırım adedi bakımından ilk sırada kayran kayran mal girişimleri, averaj 1,35 milyon dolar yatırım aldı. Girişim başına düşen averaj yatırım miktarı baziçe sektöründe 28 milyon dolar oldu. Böylece oyun sektörüne yapılan yatırımlar, e-ticaret ve para sektörüne yapılan toplanmış yatırımın 4 katını geçti. Ancak envestisman adetleri sabık yılın altında kaldı.Oyun geliştiricilere hususi kuluçka merkeziGame Factory’nin İletişim Direktörü Rıfat Tellioğlu, Türkiye’deki blockchain ve metaverse girişimlerine yapılan yatırımların 20 milyon dolara ulaştığını söyledi. Tellioğlu, “Türk baziçe sektörünün yılsonunu yer bir iki 500 milyon dolarla kapatmasını bekliyorum. Google for Startups’ın dünyada baziçe alanındaki önce ve yegâne partneri olan şirketimiz Google ile gelişigüzel bu yıl Game Booster tacil programının 2.’sini gerçekleştirdi. 8 baziçe girişimi, yatırımcılar karşısında sokum yaptı. Game Factory yerine oyun sektörünün herhangi bir alanındaki girişimleri desteklemeye devam edeceğiz” diye konuştu.Türk oyun şirketlerinin 2020’de az daha 2 milyar dolar civarında yatırım aldığını belirten Gaming mağara Turkey Baziçe ve Espor Ajansı Ense Yöneticisi Ozan Aydemir ise, “2021’dahi Türkiye’da 54 hamle, envestisman aldı. 266 milyon dolarlık bir tutar oluştu. Türk oyunlarının globaldeki başarısı yadsınamaz. Trendleri izlem ediyorlar, oyun kalitesini bölüm geçtikçe artırıyorlar” dedi.startups.watch kurucusu Serkan Ünsal da, “2022’dahi oyun anlaşmalarının yüzde 92’sini Dream Games ve Spyke Games oluşturdu. Bu iki barışma hariç, inikat boyutu ve kavil sayısı güzeşte yılki rakamların az çok altındaydı. Bu, yatırımcıların bekledikleri için yeni yatırım beğenmek istemedikleri şeklinde yorumlanabilir. Yani envestisman yaptıkları oyunların belli bire bir seviyeye gelmesi üzere beklemiş olabilirler. Yılın kalan yarısında anlaşılan seviyelere kazanmış birkaç girişimin mega yatırım alması bekleniyor” dedi.200 bilyon dolar dirimsel bekleniyorTürkiye oyun pazarının büyüklüğü sabık sene 1.2 bilyon dolara yükselmiş, sayısal oyuncu sayısı dahi 42 milyon olmuştu. Pandemide ivme kazanan alanlardan biri olan baziçe pazarının 2021 yılında küresel büyüklüğü 176 bilyon dolara ulaşmıştı. Bunun 90 milyar doları atak oyunlardan geliyor. Bu yılın böylecene ise Rusya ve Ukrayna pazarının kontra etkilerinden sıyrılabilirse oyun pazarının büyüklüğünü 200 bilyon doları geçmesi bekleniyor. Newzoo’nun yayınladığı verilere bakarak küresel oyuncu sayısının sene sonunda 3,09 bilyon oyuncuya ulaşacağı belirtiliyor.Mobil baziçe alışverişleri yükselişteUluslararası 85’i çok baziçe firmasının mezun satıcısı olan oyunfor.com’un açıkladığı verilere göre haziran ayında birlik platformlardaki oyun alışverişleri hem eski taban, hem da sabık yılın tıpkısı ayına bakarak büyük yükselişe geçti. Böylelikle mayıs ayına bakarak %12, 2021’nin haziran ayına göre ise yüzdelik 27 tıpkı artma gerçekleşti. Oyun alışverişlerindeki yer balaban artışın işlek kategorisinde olduğu belirtilirken PC ve konsol oyunu alışverişleri üstelik diğer aylara göre artım gösterdi. PC oyunlarının satışlarındaki çoğalma nisan ayında yüzdelik 26, mayıs ayında 24, haziranda ayında ise yüzdelik 23 oldu. Konsol oyunlarının satışları, 3 ay süresince yüzdelik 14’te kalırken, ateş parçası baziçe satışları, april ayında yüzde 60, mayıs ayında yüzde 62, haziran ayında yüzde 63 arttı.

Share: