Yolu Başkent’ten Sabık Filmlerin Afişleri Kızılay Metro İstasyonu’nda

Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Eser ve Halkla İlişkiler Ofis Başkanlığı, ayrımsız bölümü ya dahi hep Ankara’birlikte geçen filmlerin afişlerini Kızılay Metro İstasyonu’nda sergilemeye başladı. Ankara’nın gün içerisindeki gelişimini üstelik gözler önüne serecek proje, giderek başka istasyonlarda üstelik uygulanacak.

Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Nişane ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Başkent’in tanıtımı amacıyla kullanılmamış tıpkısı projeye henüz imza attı.

Bir bölümü evet de tüm Ankara’bile güzeşte filmlerin afişleri, Kızılay Metro İstasyonu’nun duvarlarına yerleştirilerek Başkentliler’le buluşturulmaya başlandı.

1920’LERDEN 2000’LERE ZAMANDA YOLCULUK

Ankara’dan iki sahnenin meydan aldığı 1925 yapımı “Grass A Nations Battle for Life” ünlü belgeselden, 2012 yapımı Anlaklı Demirkubuz’un “Marjinal”sına büyüklüğünde 25 yapımın afişleri Başkentlileri adeta zamanda yolculuğa çıkarıyor.

Sergilenen film afişleri ortada Türkiye Cumhuriyeti’nin 10. bünye sene dönümü amacıyla Gazi Mustafa Eksiksizlik Atatürk’ün isteği üzerine Sovyet Yönetmen Sergey Yutkeviç marifetiyle çekilen “Türkiye’nin Kalbi Ankara” ünlü belgesel filmin afişi bile düz alıyor.

Kızılay Metro İstasyonu’nda sergilenen film afişlerinin sinematografik açıdan Ankara’nın gündüz içerisindeki gelişimini gözler önüne serdiğini belirten Basın Ürün ve Halkla ilgiler Daire Başkanlığı Koordinatör Yardımcısı Gamze Özbaş, “Başkentin laf tarihini ve kültürünü bildirmek için tıpkısı kısmı evet dahi tüm Ankara’dahi geçen filmlerin afişlerini Kızılay Yer Altı Treni İstasyonu’nda sergilemeye başladık.Başkentin sokaklarında çekilen ve herkesin bizatihi ayrımsız şeyler bulabileceği bu filmlerin afişleriyle Ankaralıların hafızasını tazeleyeceğine inanıyoruz. Antrparantez bu filmlerin sinematografik açıdan Ankara’nın ruz içerisindeki gelişimini birlikte gözler önüne seriyor. Matbuat Ürün ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı adına bu uygulamayla Ankara’nın tanıtımına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.Uygulamamızı henüz sonradan özge istasyonlarda dahi yaygınlaştıracağız” dedi.

Başkentli sinemaseverler, asılan nostalji meşbu film afişleri ile ilgilendiren düşüncelerini şu sözlerle dile getirdi:

-Selehattin Sim: “Türk sinemasını çok beğeniyorum. Kültürümüzü yansıtan özellikle Kemal Sunal’ın filmleri süperdi. Sanatı ve nostaljiyi keyiflendirmek adına yapılan bu uygulama beni mutlu etti. Sakat filmleri tanıtmak namına çok adamakıllı bire bir hizmet olmuş.”

-Kiraz Kızılırmak: “Sakat Türk sinemaları elan anlamlıydı, elan ağırlığı vardı. Afişler tanıtım adına adamakıllı olmuş.”

-Emine Polat: “Özellikle bu eski filmleri haddinden fazla arzuladığımızı, gençliğimizde ne büyüklüğünde çokça tabiiyet meşbu amor meşgul izlediğimizi hatırlatayım. Çünkü o antlaşma ayrımsız meal vardı filmlerde, bir bağıntı vardı, cümbüş vardı. Biz birlikte filmlere kendimizi kaptırıyorduk, ağlıyorduk, yeri geliyor gülüyorduk heybetli filmlerdi. Başarılar diliyorum ve devamını istiyorum. Eskileri neşelendirmek, gençlere nostaljiyi hatırlatmak, referans gelmek benim için alışılmamış ayrımsız görev. Mansur Başkan’a teşekkür ediyorum.”

-Eray Kabıl: “Domuzuna bir düşün. İnsan ara sıra eskiyi arıyor. Anneannem çok seyrederdi eski filmleri. Çarkıt filmleri çokça özlüyorum. Afişlerle filmlerin hatırlatılması çokça fena hâlde düşünülmüş.”

-Zehra Mavi: “Bu etkinliklerden periferi Başkan’ımıza haddinden fazla teşekkür ediyorum.  Hakeza tıpkısı etkinliği başlatmış olması, Ankara’nın değişik bölgelerinde bu zümre etkinlikleri göstermiş olması Türk sinemasının unutturulmaması, sinema aktörlerimizin gençliğe tanıtılması bakımından çokça fena hâlde olduğuna inanıyorum. Eski Tük filmlerini bibi isteyerek izliyorum. Sakat Türk sanatçılarımıza içtinap etmek duyuyorum onlar çokça nazik fedakarlıklarla film yaptılar bize denk oldular. bazı bazı kat gösterdiler elbette ki gelgel donör.”

-Sav Dur: “Yerinde tıpkı aplikasyon ergin. Türk filmlerini çok severim. Gündeş filmler eski filmlerin tadını vermiyor.”

Share: