Filistinli turistler 20 bin yıllık buzulların düzlük aldığı Cilo Dağları’na hayran kaldı

Filistinli turistler, Hakkari’nin Yüksekova ilçesinde 20 bin almanak buzulları barındıran Cilo Dağları’na hayran kaldı.

Filistinli muhasebeci Wuroud Arafeh (23) ve İngilizce öğretmeni Marwa Edkaidek (34), çıktıkları acun turu çerçevesinde Hakkari’nin Yüksekova ilçesine geldi. Güzeşte sene Ağrı Dağı’na tırmanış yaparken tanıştıkları İslam Gürdal’ın daveti konusunda ilçeye mevrut Arafeh ve Edkaidek, Helin ve İslam Gürdal kardeşlerin rehberliğinde gezdikleri bölgede 20 bin almanak buzulların vadi aldığı Cilo Dağları’na hayran kaldı.

Marwa Edkaidek, “Cilo Dağları’nı göstergeç ve internette görmüştüm. Seçme zaman merak etmiştim ve genişlik böylelikle gördüm. Bunun verdiği varlık ve zevki tek şeye değişmem. Kahraman Dağları’na benziyor gördüğüm kadarıyla. Bu koca manzarayı kabul etmek amacıyla herkesi buraya davet ediyorum. Ben gelirken Hakkari dağlarını gördüm çok güzeldi. Herkesin buraları gezmesini referans ediyorum. Özellikle edebiyat gelmeyi çokça istiyorum. Haddinden Fazla fena hâlde ayrımsız şehir, gezmesi şen, seçme yere gidebiliyoruz. Buranın kültürü bize yakın, yabancılık çekmedik. Şehri gezdik, yöresel yemekleri ile tanıştık, çok sevdik. Gelirken Filistin’den başörtü ve lezzetli getirdik armağan olarak. Buranın yemekleri damak tadımıza çok makul, tek yabancılık çekmedik. Alelhusus buranın çayını çok beğendik, dönerken bile yanımıza almayı düşünüyoruz” dedi.

Arafeh ve Edkaidek’i Yüksekova’bile misafir ettikleri üzere çokça mutlu olduklarını belirten İslam Gürdal, “2022 Temmuz ayında Veca Dağı’na gerçekleştirmiş olduğumuz tırmanışta tanıştık kendileri ile. Orada kendilerine bölgemizle alakadar hikmet verdik ve bölgemize ait videoları izlettik. Haddinden Fazla beğendiler ve ülfet edeceklerini dile getirdiler. Deminden dahi kendileri Yüksekova’dalar. Cilo ve Reşko dağlarını engin birlikte olsa gösterdik. Geldikleri için haddinden fazla teşekkürname ediyorum. Dışardan misafirlerimiz amacıyla kapımız sonuna büyüklüğünde açıktır” ifadelerini kullandı. – HAKKARİ