Türkiye’de baziçe hasılatı 1 bilyon 200 milyon dolara ulaştı

Türk Oyun Sektörü 2021 yılı raporuna göre, Türkiye’bile toplanmış oyuncu hasılatı 880 milyon dolardan 1 milyar 200 milyon dolara yükseldi. 26.04.2022, Sputnik Türkiye Birçok sektörde olduğu kadar artan yatırımlarla birlikte Türkiye, acun oyun sektöründe bile adını sık sık hezel ettirmeye başladı. Metaverse kavramı ile gelişigüzel gözler tekrardan oyun sektörüne döndü. Türkiye Baziçe Sektörü 2021 Raporu’na göre baziçe sektörü 2021’bile toplamda 1 bilyon 200 milyon dolar aktör hasılatı yaptı. Yetişkinlerin yüzdelik 78’i cümbüşlü oyunu tercih ederken, oyuncu sayısı 36 milyondan 41 milyona çıktı. Türkiye adım ekosistemi 2021 yılında toplanmış 1.1 milyar dolar yatırım alırken bunun 266 milyon dolarlık hacmi oyun sektörüne ait.Bütün oyuncu hasılatı 1 milyar doları aştıTürkiye’da hep aktör sayısı 2021’üstelik 36 milyondan 41 milyona imdi. Bütün oyuncu hasılatı ise 880 milyon dolardan 1 bilyon 200 milyon dolara yükseldi. Oynak oyun hasılatı 2021 yılında mecmu hasılatın yarısını oluşturdu. Müteharrik oyun hasılatı 2021 yılında 620 milyonu görürken geçtiğimiz sene 450 milyon dolar düzeyindeydi. Dünya baziçe sektörüne bakıldığında Türkiye’nin dirimsel itibarıyla sıralaması değişmedi. Sıralamada Türkiye mobilde ve toplamda 18’inci tam düzlük almaya bitmeme etti.En fazla baziçe oynayanlar 21-35 gözyaşı aralığındaTürkiye’deki mobilize oyuncuların demografik özellikleri ve davranış alışkanlıklarına bakıldığında; yetişkinlerin yüzdelik 78’i devingen baziçe oynuyor. Mobilize oyuncuların yüzdelik 52’si eş, yüzdelik 48’i kadınlardan oluştu. Duraksız oyuncuların gözyaşı aralığının yüzdesel dağılımına bakıldığında birlikte yüzdelik 28’i 10-20 gözyaşı aralığında, yüzdelik 44’ü 21-35 yaş aralığında, yüzde 29’u dahi 36-50 gözyaşı aralığında oldu. Oyuncuların haftalık namına hareketli oyuna ayırdıkları saatlere bakıldığında; 10 saatten çok oynayanların oranı yüzde 46, 9-10 saat oynayanların oranı yüzdelik 10, 7-8 saat oynayanların oranı yüzdelik 9, 5-6 saat oynayanların oranı yüzde 13, 3-4 saat oynayanların oranı yüzde 10, 1-2 saat oynayanların ise oranı yüzde 12 oldu.Metaverse kavramı gözleri tekrardan baziçe sektörüne çevirdiTüm iş hayatını ve emek şekillerinin değişmesine hastalık olan pandemi ile açıktan çalışmanın ara sıra dezavantajlarından yağlık, özellikle AAA denilen art kalite PC ve konsol oyunlarının yapım süreçleri uzadı. 2021 yılında oyun sektörüne alnaç veren ana sebep etkin oldu ve bütün küresel gelirlerin 90 milyar dolarından ilavesi mobilden elde edildi.Durdurmanın neredeyse imkansız olduğu, emniyetsiz benzeri acilen büyüyen müteharrik baziçe sektörünün önümüzdeki yıllarda birlikte arz aceleci büyüyen segment olacağı öngörüldü.2021 yılında geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi hem Türkiye’bile hem da globalde oyun sektörüne yatırımlar devam etti. Saklı Yazı dünyasının sektörümüze intişar hızı bile arttı.NFT kavramı sektördeki gelişmeler ve metaverse ile gelişigüzel umum gözler esasen baziçe sektörüne çevrildi.

Share: